Frågor & Svar

VANLIGA FRÅGOR VID BESTÄLLNING AV CATERING

Hur visas priserna på hemsidan?

Samtliga priser är leveranspriser, per person och exklusive moms på 12 %. Övriga tilläggstjänster har 25% moms. Både för privat och företagskund.

 

Minsta beställning

Minimiantalet för en beställning och/eller rätt är tio, femton eller tjugo personer per rätt, se respektive rätt för minsta antal, vi tar dock ej emot beställningar på ett mindre värde än 2600kr.

 

Beställ i tid

Vi behöver din kompletta beställning senast fem arbetsdagar före leverans – men vi gör alltid vårt yttersta för att hjälpa dig om du är ute i sista minuten. Vid beställning skall bekräftelse från vår sida ha skickats dig för att den skall vara giltig.

 

Råvaruersättning

Vid råvarubrist förbehåller vi oss rätten att byta ut produkten mot likvärdig råvara. Vi tvingas sällan byta ut en råvara, men om det inträffar meddelar vi alltid att så sker.

 

Specialkost

Har dina gäster önskemål om specialkost? Vi tillgodoser allas särskilda behov. Kika gärna in på “Catering med specialkost” för mer information.

 

Leveranstid

Vi rekommenderar att maten är på plats allra minst 30 minuter innan ni ska äta, för att du (eller vi) ska hinna duka upp och förbereda. Säg till om du vill ha det på annat sätt när du beställer.

 

Returer

När du beställer, uppge era öppettider inför returhämtningarna nästkommande vardag. Adress, portkod och hiss

 

Adress

Maten (och fakturan) vill komma fram! Uppge alltid korrekt faktura- och leveransadress när du beställer, antal trappor samt om det finns portkod eller hiss.

 

Så levereras maten

Maten levereras upplagd på porslinsfat, tallrikar, skålar och andra serveringskärl i våra egna cateringbackar. Kontrollera gärna mot fraktsedeln att allt är med.

 

Varm mat varmhålls

Varm mat levereras i värmeskåp som ni enkelt kopplar in i ett vanligt eluttag.

 

Har ni hyrporslin?

Vi har en hel del för fest! Både glas och tallrikar i olika klassiska modeller och mycket mer. Hör av dig till oss för närmare konsultation.

 

Vi kör själva

Våra egna supertrevliga budchaufförer levererar ända fram till dörren, måndag till lördag, mot en avgift. Vardagar mellan 18.00 – 08.00 samt helger tillkommer en jouravgift för transporterna. Samt en avgift för returhämtning.

 

Efter festen

Städhjälp? Vi kan tillgodose även detta behov. Sophantering samt källsortering, inga problem. Säg till när ni lägger er beställning.

 

Ska returen sorteras?

Du behöver inte sortera serveringsfat, skålar, glas och bestick för sig, men fördela gärna artiklarna någorlunda jämnt i våra plastbackar. Allt skall vara avskrapat från rester.
Allt förkommet eller skadat gods debiteras.

 

Hur betalar jag? (Företag)

Betalning sker per faktura på 10 dagar netto. Vid större beställningar  debiteras 50%  á conto och skall vara oss tillhanda senast 5 dagar före leverans.

 

Jag beställer som privatperson, spelar det någon roll?

Vi tillämpar förskottsbetalning eller direktbetalning på plats för dig som beställer som privatperson. På plats tar vi betalt med antingen kort, kontant eller swish.

 

Fel på fakturan?

För fakturafrågor, vänligen kontakta vår ekonomiavdelning via e-post ekonomi@prime-catering.se eller telefon 040-171700.

 

Reklamation

Om du till äventyrs inte är nöjd med din leverans eller vår service gör vi vårt yttersta för att reparera skadan. Kontakta oss genast på telefon 040-17 17 00 om du inte är nöjd.

 

Kontakta gärna oss om ni har några funderingar.

Varmt välkommen!